Vårdyrkeshögskolan skräddarsyr utbildning för Vårdcentralen Stocksund

Av Amanda Slättenhäll

På initiativ av Vårdcentralen Stocksund erbjuder Vårdyrkeshögskolan kompetensutveckling åt deras vårdpersonal. I december påbörjade två av vårdcentralens undersköterskor sin resa mot fördjupad kompetens inom medicinsk administration. De skräddarsydda kurserna hålls av Vårdyrkeshögskolans erfarna utbildare Tina Silkhage.

Tina Silkhage

Fortbildning för vårdcentralens undersköterskor

I hjärtat av detta initiativ finns skräddarsydda kurser, noggrant utformade för att öka kompetensen hos Vårdcentralen Stocksunds undersköterskor. De står inför nya och krävande administrativa utmaningar, så de kontaktade Vårdyrkeshögskolans utbildare Tina Silkhage för att ta fram ett koncept som matchar deras behov.

I samråd med vårdcentralens chef skapade Tina en utbildning som innehåller korta kurser i medicinsk terminologi, medicinsk dokumentation och diagnosklassifikation, specifikt inriktade mot vårdcentralens kodning. Slutprovet för de deltagande undersköterskorna äger rum i början av mars.

Utbildare med över 10 års erfarenhet

Tina har gedigen erfarenhet inom området och har undervisat i diagnosklassifikation sedan 2010. Idag ansvarar hon för 13 av 14 kurser på Vårdyrkeshögskolans utbildning Medicinsk vårdadministratör. Genom att hon skräddarsydde kurser med utgångspunkt i vår befintliga YH-utbildning säkerställs hög kvalitet.

Detta samarbete är inte bara en möjlighet för undersköterskorna att växa i sina roller, utan visar också Tinas engagemang för att stödja och utveckla sina kollegor inom vården.

• "Kursen är både intressant och lärorik. Tina är en utbildare som kan sin sak och vi är nöjda med vårt val med Vårdyrkeshögskolan!"

– Therese och Susanne, Vårdcentralen Stocksund

Skräddarsydd utbildning, värdefull investering

Skräddarsydda utbildningar för att utveckla de anställdas kompetens är värdefullt. Det skapar möjligheter att ytterligare kunna bidra till verksamheten och dess mål, vilket i sin tur även gynnar arbetsgivaren.

Vi ser fram emot att följa detta fina samarbete, där kunskap och erfarenhet delas för att stärka och öka kompetensen inom vården.

Är du också intresserad av att få en skräddarsydd utbildning?

Liknande artiklar